Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

lørdag den 15. december 2012

Bagerfruens bedrag!

Bagemosteren!
Herresweater fra
Strikkebogen.dk
Jeg har købt en bagemaskine!!!! 

supernemt og ingen opvask :)
199,- kr for en Melissa bagemaskine i "Davidsen" (og så den blev endda kåret som den bedste i "Politikken"). Jeg ved ikke rigtig, om jeg syntes det er lidt pinligt, og lidt dovent at have anskaffet sig sådan med Moster. Men hvor er det nemt - det passer sig selv, der er stort set ingen opvask, køkkenbordet forbliver rent, og man får ikke dejfingre. Og så kan man jo ikke se bort fra, at man også får frisk brød :o)
Jeg tog lige et billede af min Sweater fra "Strikkebogen.dk" med indhold ... fotografen var lige kørt i byggemarkedet, så som det fremgår agerer jeg både model og fotograf på samme dig (man kan vel multitaske).

GOD WEEKEND 





4 kommentarer:

  1. Det er da ikke pinligt,
    Men smart når nu man ikke har så meget tid til det hele.

    Den er bare flot din sweater.

    Yt

    SvarSlet
  2. Dovne hund :-)

    Jo, jo, det er altså lidt pinligt, hvis du spørger mig - men nu har jeg jo også lært håndæltningens ædle kunst den stund jeg var i bagerlære og kan da kun anbefale dig at bearbejde dejen og ælte så længe, at dine hænder og arme bliver dej-agtigt slatne og trætte.......i den sidste ende får du gode armmuskler (og muligvis mel-allergi), men come on...... Bagning er håndværk!

    Nej, seriøst, så er det da ikke pinligt at anskaffe sig en bagemaskine! Mon ikke mange af os oplever at blive mere mageligt anlagte med alderen og hvad er der i vejen med at gøre tingene lettere for sig selv? Det gør vi jo på rigtig mange områder!

    Lækker sweater i dejlig farvesammensætning! Den klæder dig super!!!!

    SvarSlet
  3. sådanne en bagemaskine havde vi også engang og jeg var vældig glad for den og syntes absolut ikke at det var pinligt. Det eneste der var med den var at den ikke lige var stor nok til den store familie vi var på det tidspunkt for så store brød lavede den ikke.. Men skønt når man ikke er så mange i familien og dejligt nemt.. :-)

    Fed sweater som klæder dig vildt godt...

    SvarSlet
  4. Superskøn sweater, der ser ud til at passe perfekt.
    God ide med en bagemaskine, kan man også bage rugbrød på sådan en?

    SvarSlet