Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

tirsdag den 14. december 2010

Japanske drømme

Ja - sådan en blog skal jo passes, plejes og fodres med skriblerier og finurligheder. Jeg har besluttes mig for afprøve den japanske foldeteknik, og sy mig en lille taske eller to. Hvor svært kan det lige være?


Har nu afsøgt nettet og googlet, hvad googles kan. Jeg føler mig i den grad svigtet af internettet og det moderne oplysningssamfund. Hvad sker der lige for dét. Der var jo stort set ingen hjælp at hente!! Har nu måtte krybe til korset og smutte på bibliteket, hvor jeg kom ud med syv bøger om emnet (så meget for en tidsalder, hvor alt flyder på nettet???).


Og så gik turen til patchworkkælderen i Kolding. Jeg kørte selvfølgelig forkert de obligatoriske 3 gange, men fandt det, jeg søgte, handlede stof, pladevat, quiltetråd og en kniv(som jeg naturligvis skar mig på efterfølgende), og jeg kom også hjem uden at køre forkert (mere end én gang). 
Fantastisk butik med meget sød og hjælpsom betjening. Så nu skal der syes taske i japansk foldeteknik (hvilket naturligvis var knap så let som først forventet).

Jeg har nu klippet, strøget, klippet lidt mere, riet og syet - og har nu kreeret en ⅙ taske - ja ja en ⅙ meget lille taske (hmm eller måske bare en lille bitte pung)

1 kommentar:

  1. Hej Susanne Stifinder - glæder mig meget til at se mere "japansk taske"!

    SvarSlet