Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

søndag den 26. december 2010

Julens drillerier


Ja - så blev det jul og hermed også lidt ekstra fridage. Her er stadig koldt - meget koldt, og vi har rum i huset , hvor man kan se sin egen ånde, og hvor der er is på indersiden af ruden (badeværelset). Det skal sættes i stand til maj 2011 - og det er virkelig tiltrængt.

Jeg har syslet lidt smykker siden sidst. To armbånd, der er lavet af cykelslange og perler. Ret sødt syntes jeg selv.
                                                     Jeg er også blevet færdig med den første strømpe. Det var noget af en prøvelse. Jeg vil gerne sende en stor tak til youtupe for den enorme visuelle støtte, til Drops for deres "strik-for-dummies", der tildels kunne hjælpe mig, og naturligvis til min søde mand for at bære over med mig, når temperamentet løb lidt af med mig (over igen at skulle pille skidtet op). Det stod mig lysende klart, at jeg ikke havde strikke noget som helst i over 25 år!!!!!!
Så er strikkeriet skudt i gang
Jeg havde følgende problemstillinger:
- Hvordan er det nu lige man strikker vrang?
- Mønsteret drillede (jeg løste det ved at designe mit eget!)
- Hvordan strikker man hæl?
- Hvad menes der med “2 drejet r sm”- dette er stadig lidt uklart...
- Hvordan strikker man tåen (her var jeg ude i at tænke meget kreativ)


Jow jow - det har været en dejlig jul, og nu vil jeg kaste mig over den næste strømpe (der skal jo 2 til et par). Fremadrette har jeg udset mig en sweater, jeg bare må prøve at strikke. Jeg vil smutte til Vejle i morgen og købe garn til projektet. - og så lige for at få byttet en julegave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar