Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

lørdag den 5. februar 2011

Strikkecafé

Jeg havde tilmeldt mig Garnheksens Strikkecafé i. Super hyggeligt dag i Vejle :-) Sjovt at se, hvad alle de dygtige strikkere lavede, og dejligt at de delte ud af alt deres gode erfaring. Jeg er jo ny i denne branche, så der er jo rigtig meget at lære. Det er absolut  ikke sidste gang, jeg gør det. 

Det går godt med kjolen fra Dalegarn. Jeg har strikket den ene del at nederdelen og det ene ærme. Jeg havde regnet med, at der var arbejde i kjolen til udgangen af februar, men det er jeg ikke længere så sikker på. Med mindre at hækledelen kommer til at volde mig vanskeligheder (jeg har ikke hæklet i 30 år – så det er jo gået i glemmebogen)

Næste projekt bliver nok et sjal. Jeg leder efter et godt mønster. Gerne lidt i stil med ”det halve kongerige”. Det må ikke være for svært, og samtidig skal der jo også være noget ny læring til mig.
200 gram (eller 1600 meter)  Lace Ball 
Zauberball Strømpegarn

Jeg har handlet lidt garn (igen) – Zauberball og Lace Ball, det er ualmindelig smukt, syntes jeg. Jeg overvejer, om det kan bruges til at strikke sjal af. Noget af det, er meget tyndt, syntes jeg...noget med en mega lang løbelængde.  

3 kommentarer:

  1. Du får såmænd hurtigt hækleriet igang; det er jeg slet ikke i tvivl om.
    Flot Zauberball-garn som jeg glæder mig til at se omsat til sjaler og strømper, når du nu lige om lidt er færdig med Dale-kjolen!

    SvarSlet
  2. Ejj det lyder bare som en dejlig dag , pokkers også der er så langt til Vejle ....
    hov, det går da stærkt med din kjole , jeg er ikke startet på min endnu , har jo lige gang i en cardigan også , men nu kan jeg nok ikke vente længere ;-)

    SvarSlet
  3. Lea: Tænker også, at der bliver et kulørt sjal af noget af garnet - og så måske nogle strømper.

    Garn Moster: Jeg er også noget overrasket over, at det går så stærkt. Og rigtig hyggeligt dag i Vejle.

    SvarSlet