Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

fredag den 25. februar 2011

Fagre nye verden

Nu kan jeg snart ikke krybe udenom længere. Crazykjolen køre på det sidste – jeg mangler kun et ærme. Det meste af kjolen er syet sammen, og jeg har hæftet et ukendt højt antal tråde.

Nå ja – og så mangler jeg alle de her hæklede kanter på nederdel, halsudskæring og ærmer. Og da jeg jo ikke kan hækle, har jeg investeret i en bog a´la hækling for dummies (Plan A). Så formiddagen i dag har jeg brugt på mit eget lille grundkursus i hækling. Rart at kunne tyde konsonant-sammensætninger som lf, km, fm, stm, hstm og dbstm. Jeg kan nu hækle luftmasker (lf), fastmasker (fm) og stangmasker (stm).

Hækleprøve med lf, fm, stm og picot :-)
Dalekjolen kræver stangmasker og picoter!!!!! Picoter er overhovedet ikke nævnt i min bog. Videre til Plan B: Drops hæklevejledning.
Det kom til at se sådan her ud, og da jeg har nul og nix sammenligningsgrundlag aner jeg ikke, om det er rigtig! Da jeg ikke kan købe vokaler eller snupper mig en fifty fifty, afprøver jeg bare hækleprojektet på nederdelen. Duer det ikke, må jeg benytte mig af Plan C: Garnheksen, der har været så sød at love mig assistence, hvis hækleriet skulle drille.

Næste projekt bliver nok en hue til min søde mand, der går og fryser ørene. 
Buster og Charlie i vores baghave.

Nu er det lige op over, at vores hvalp bliver født. Moderen skulle nedkomme på søndag. Hvalpen kommer til at hedde Freja, og vi glæder os til den skal blive en del af vores familie. Til gengæld har vi besluttet at vores små uldtotter Buster og Charlie skal sælges. Håber vi kan finde nogle, der gerne vil gå og hygge om dem. 

4 kommentarer:

  1. Dine picoter ser da fine ud ;-)) og hækling er ikke så svært

    SvarSlet
  2. Imponerende at du bare kaster dig ufortrødent ud i hæklingens kunst.

    Alt nyt er jo svært men picoter er faktisk bare 3-4 luftmasker - sæt nålen tilbage i den første luftmaske du lavede og træk tråden igennem så du har to masker på nålen - slå tråden om nålen og træk den igennem begge masker - så springer du 2-3 masker over og laver en fastmaske :))

    Håber ikke du blev mere forvirret.
    kh Jane

    SvarSlet
  3. Så tæt på at vi kan se den færdige kjole - snart! glæder mig! Og du er da for sej til at hækle - godt gået!!!
    Og nej, hunden skal altså ikke hedde Freja!!!!!!!! Vel? Din søde mand har et meget bedre forslag har jeg hørt lidt om :-)

    SvarSlet
  4. Jeg må sige, at det faktisk går godt med det der hækling. Bedre end forventet, og det er rigtig hyggeligt, og du har ret Helle, ikke særlig svært :-).

    Og tak Jane, det var faktisk bedre forklaret end på drops, hvor der manglede den tekstede forklaring :-)

    Lea - det med hunden går nok ikke - nu har Arne jo lige vænnet sig til, at hun skal hedde Freja :-)

    SvarSlet