Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

lørdag den 16. april 2011

Strikkecafé ved Garnheksen

Hanne,  der har Garnheksen - Vejles fedeste butik
Total strikkestemning
Så blev det endelig den lørdag - og dén lørdag i måneden, hvor der er strikkecafé ved Garnheksen i Vejle. Mange tak til søde Hanne, der kunne hjælpe mig med halsen til blusen fra Dale. Nu kan den blive færdig, så den ikke ligger og keder sig i hjemme UFO-afdelingen.


Det er nu helt ubeskrivelig hyggeligt i Hanne´s biks. Rummelig, lyst og lækkert. Og så var der lige mulighed for at gramse på noget på af hendes spritnye lækre bisongarn og Yakoksegarn. LÆKKERT OG BLØDT. 
Meget koncentreret strikkere, og en fortællende Hanne







Vi var omkring 15 strikkende og højttalende kvinder i dag. Det er super hyggeligt at snakke med de andre strikkere, se hvad de laver, hvor langt de er kommet siden sidst, og gramse på alt muligt forskeligt garn. Alt er jo i spil og alt er på pinde. Det var klart dagens moment of zen :-)

6 kommentarer:

  1. Nåe det var her du kunne få hjælp til Dale blusen. Den halskant må have rumsteret rundt oppe i mit hoved, for hvergang jeg så en dame i strik, studerede jeg deres halskanter, og hvordan det var lavet. Så det må da have ringet for dine ører de sidste to dage :D.
    Det ser også hyggeligt ud i strikke cafeen.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Det var godt at du fik hjælp med blusen. Den er super flot og nogen skønne farver. Sådan en dag med strik er bare super dejligt.

    SvarSlet
  3. Ja - det var skønt at få lidt hjælp, så jeg kan blive færdig med blusen. Srikkecafé holder bare 100 :-)

    SvarSlet
  4. Hej Susanne
    Tak for i går, det er altid så hyggeligt når i er til strikkecafe, og tak for du lagde billederne på din blog :-)

    Dejligt at du nu kan lave din smukke bluse færdig. Jeg er spændt på om du har fundet en opskrift til bisongarnet :-)

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
  5. wow en flot butik - det er vist godt, man ikke bor i området, for det kunne da hurtigt blive en dyr affære ;o)
    Glæder mig til at se din bluse færdig

    SvarSlet
  6. Ja måske skulle jeg se at tage mig sammen og få besøgt Garnheksen :-)
    Tak for din hilsen på min blog. Sjalet jeg har strikket er på vej i Rasmillas netbutik, der mangler lige de sidste detaljer.

    SvarSlet