Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

torsdag den 7. april 2011

Busters verden set gennem en stige

Flatcoated retriever hvalpe (6 uger)
I dag har vi været på hvalpebesøg. Hvor var de blevet store og sjove. Vi får Bella hjem om 14 dage, og vi glæder os ubeskrivelig meget. 






Stakkels lille Buster

Da vi kom hjem sidst på aftenen kom vi til gengæld på arbejde. Ponyerne, der gik (eller burde gå) omme på vores lille fold, kom ikke, da jeg kaldte. De var brudt gennem hegnet og smuttet om i vores have. Og som billedet nok viser, var Buster havnet i en noget fastlåst situation. Der stod han så – og kunne hverken komme frem eller tilbage. Noget bøvlet at få ham proppet tilbage gennem stigen :-)
Så langt så godt. Blusen fra Dale

Jeg har forresten ferie igen :-) Ferien skal bruges til at nedbryde vores badeværelse og den tilstødende baggang, der er en årgang ukendt og uendelig gammelt. Det er så grumt, at jeg ikke kan holde ud at ”tilsmudse” min blog med badeværelsesbilleder anno NU. Men nu skal der fjerne fliser, loft og graves ud til gulvvarme. Så næste vinter skal jeg ikke tage bad i 3 graders ”varme”, hvor jeg kan se min egen ånde, og hvor der er is på indersiden af ruden (jeg syntes nok jeg kan bryste mig med titlen som vinterbader). Om en måned kommer der så nogle håndværkere og skaber et mindre mirakel af et badeværelse.


Det er forår, og jeg bliver bare så
glad, når det gror i min have
Det har været småt med strikkeriet den seneste tid. Der har været en del arbejde og en del kurser i den forbindelse, hvilket jo er superlækkert. Men det ses tydelig på den manglende fremgang på blusen. Den strikker ikke sig selv, så nu vil jeg se om ikke jeg kan komme lidt videre på den de her dage (som overspringshandling på badeværelsesnedbrydningen eksempelvis).



5 kommentarer:

  1. Jeg bliver da også bare klogere og klogere her på bloggen. Jeg har set Dalekjoler, og så laver du en Dale bluse :) Den glæder jeg mig til at se færdig. Det er nogle skønne farver du strikker den i.

    Stakkels Buster, tænk at gå på opdagelse igennem en stige. Verden må da vist have set mere spændende ud, den vej igennem, siden den har klemt sig igennem. God i fik den bakset tilbage igen. Pyha et arbejde det må have været.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Åhja, den skønne hvalpetid.
    Jeg bliver vist nødt til at se cd´en fra Felix´ hvalpetid.
    Tak for reminderen.
    Ren luksus med nyt badeværelse og ny hund. Dejligt.

    SvarSlet
  3. Hej Susanne , åh nej stakkels Buster , hvor trælst , godt han kom fri igen :-)
    Din dale bluse bliver bare så flot og hvor er du kommet langt , til trods for rejse og div.
    Skønt med ferie og nyt bad :-)
    God weekend .
    Kh. Birthe

    SvarSlet
  4. God strikkefornøjelse og god ferie til dig!!!

    Tror bestemt jeg kommer på endnu et besøg i år (medmindre du synes jeg overrender jeres lille hjem?) - om ikke andet så bare for at prøve det nye toilet :-) :-) :-)

    SvarSlet
  5. Lis: Daledesign´s hæfter er fyldt med opskrifter, jeg MÅ strikkke. Tror Buster syntes verden så lidt lille ud, og han kunne ikke nå græsset.

    Zette: Det bliver dejligt med denne hvalpetid.

    Birthe: Det skrider fremad med blusen. Det bliver lidt af en arbejdsferie denne gang. Og stakkels Buster. Han tog det nu pænt, må man sige.

    Lea: Du er ALTID velkommen. Skal jeg sætte kaffe over nu :-)

    SvarSlet