Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

lørdag den 25. juni 2011

Garnheksen

Jeg var lige et smut forbi Garnheksen i Vejle i starten af denne uge, for at købe denne her lækre bog"Retromasker" af Tina Solheim. En sand oplevelse, man ikke skal snyde sig selv for (både bogen og Garnheksen). En bog, der er fyldt med lækre lækre ting, jeg kan få vinteren til at gå med. Se lige engang: Alle billederne er fra bogen, der er spækket med lækkert strik og tilhørende opskrifter. 


Når nu bilen havde fundet til Vejle, kunne jeg jo ligeså godt se mig godt omkring i butikken (og så er der jo altid kaffe på kanden ) - og jeg endte selvfølgelig med at komme hjem med noget lækkert uld i en skøn varm grøn farve til mit "projekt-strik-et-stort-lækkert-og-meget uoverskueligt-sjal. Mere om det senere. Jow jow - det kan godt være jeg ikke får strikket det helt store for tiden, men det forhindrer mig da ikke i at købe garn og lægge planer.

12 kommentarer:

  1. Det er da også dejligt at have 'lidt' forskelligt på lager, når man pludselig får en idé til noget nyt strik :)

    SvarSlet
  2. Det er alttid godt at ha lidt strikkeplaner på lager. Bogen ser lækker ud, den må jeg vist se lidt på :)

    SvarSlet
  3. Lyder som en rigtig dejlig tur og kommende projekter er gode at ha :0)

    SvarSlet
  4. Hvilken lækkerbisken af en bog.....den må jeg vist have set på - hun har mange skønne fristelser hende Garnheksen....!!!

    Kh Jane

    SvarSlet
  5. Det lyder til at være en god butik. Jeg skal forbi til oktober, når jeg til strikkefestival i Hobro.

    SvarSlet
  6. Hun laver lækre ting, Tine Solheim - måske skulle jeg lave en sommerekskursion til Vejle ;-)

    SvarSlet
  7. Bogen ser godt nok spændende ud. Mon de har den på biblioteket, så man lige kan snuse lidt inden man evt køber??????

    SvarSlet
  8. Tak for besøget Susanne, det er altid så hyggeligt :-) He he tænkte nok du allerede har planlagt vinterens strikkeprojekter, dem må jeg høre mere om på lørdag, jeg venter på modeller fra Tine Solheim, håber de snart dukker op så du og andre kan nærstudere og gramse lidt.

    SvarSlet
  9. uh, det så spændende ud! mon ikke man skulle tjekke den bog ud ????

    SvarSlet
  10. Mums!!!! Den bog er da bedre end fredagsslik!!!!! Jeg skal have hagesmæk på når jeg skal bladre i den!

    SvarSlet
  11. Hei
    Da må du også sjekke ut hennes to andre bøker: Maskeball og Maskepi.
    Jeg har forøvrig truffet Tine, og en av hennes modeller, og også tatt på flere av hennes kreasjoner. De er superlekre!!
    Jeg strikker på Genova, fra denne siste boken. Den blir nok lekker når den blir ferdig.....bare jeg gidder å strikke litt mer på den.
    Du har en hyggelig blogg må jeg legge til!

    SvarSlet
  12. Hej Sylvia - ja jeg er noget vil med Tines design. Jeg vil da straks kigge på din blog, og du må gerne legge til. Tak for kommentaren :-)

    SvarSlet