Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

torsdag den 11. oktober 2012

Nu med sommereng


SOMMERENG
Lige knap to måneder tog det mig at strikke Christel Seyfarth´s "Sommereng".  Nu er det færdig, det er presset og der er lavet pon pon´er i stor stil :-). Mere er der vel ikke at sige om det. Andet end det naturligvis skal bo på mig hele denne vinter -  og at jeg er klar til at strikke mig et sjal mere. Jeg er noget varm på florasjalet, så mon ikke det bliver mit næste sjal-projekt.




Faktaboks:

Sommereng
Design: Christel Seyfarth
Garn: Højlandsuld løbelængde 550 m pr. 100 gram
Forbrug: Sjalet vejer 580 gram inklusiv de 3 pon pon´er
Pind: Rundpind 3,5
Ændringer: Stort set ingen. 
Andet: DET ER DET FEDESTE, SJOVESTE OG MEST SPÆNDENDE STRIK JEG HAR LAVER NOGENSINDE :-)

22 kommentarer:

  1. Hvor fedt at du har fået lavet et christel sjal. Det er vist enhver strikkers drøm. Jeg er ved at lære flerfarvestrik, for på et tidspunkt at købe mig et kit hos hende.
    Tillykke med sjalet! (vildt at du har lavet det så hurtigt!)

    SvarSlet
  2. Imponerende flot og sikke farver .....kan godt forstå du må bo i det skønne sjal hele vinteren

    Jane

    SvarSlet
  3. Hej Susanne hvor er det smukt det sjal. Er der et stort diagram dertil hvor det hele er tegnet ind på?
    Hilsen Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente! Ja der følger et diagram med opskriften, som man så ganger op :)

      Slet
  4. Meget flot sjal.
    Det er nogle skønne farver der er i det.

    yt.

    SvarSlet
  5. Meget flot. Jeg har selv strikket fuglesjalet og har det på nøjagtig samme måde som dig. Det er det fedeste.

    SvarSlet
  6. smukt sjal :-) og stort og meget flot arbejde du har lavet der, tror nu nok jeg skulle bruge en del mere tid på at strikke sådanne en sag :-)

    SvarSlet
  7. Så smukt. Jeg vil også gerne engang strikke et sjal fra Christel, godt at høre at det er sjovt og spændende:-)

    SvarSlet
  8. Wauw, hvor er det smukt.Skal nok live op på en grå vinterdag

    SvarSlet
  9. Det er bare rigtig smukt og de farver, wauv siger jeg bare. Mellemste datter ønsker sig også sådan et sjal, men mor skal strikke, så jeg viser hende ikke lige dit sindsygt smukke sjal.
    Kh. Lis

    SvarSlet
  10. Kære Susanne
    Hvor er det bare smukt dit flotte nye sjal...
    Du kan til enhver tid være stolt af det store arbejde og kan
    sagtens forstå det er et strik der skal bruges og kan bruges hele tiden.
    Har ikke selv lavet noget af Seyfarth endnu, men det er på ønskelisten...
    Du kan være superstolt af dit arbejde..
    Go weekend....

    SvarSlet
  11. Smukt, smukt sjal, der kommer til at varme dine skuldre mens du strikker flere sjaler i vinterens løb :-)

    Du er vist alvorligt ramt af en sjals-syge... Og der er kun en kur mod sygdommen! SFS (Strik Flere Sjaler).

    SvarSlet
  12. Så smut et sjal du har lavet og da også ret hurtig. Jeg kan godt forstå at du kommer til at bo i den ;-) Glæder mig til at se om der kommer en mere.
    God søndag
    Majbritt

    SvarSlet
  13. Utroligt smukt og dejlige farver. Et stort arbejde som du kan være stolt af. Jeg har mod på at gå i gang med et mere efter mit masai sjal da jeg har en del garn tilovers. God søndag.

    SvarSlet
  14. Super flot, super hurtigt. jeg er helt vild med de grønne, blå farver. Et meget smukt sjal :-)

    SvarSlet
  15. Hvor er det bare så smukt, flot arbejde, det er et stort projekt, men man får sådan et lækkert sjal
    god fornøjelse hvis du går i gang med flora, der skal holdes tunge lige i munden,

    SvarSlet
  16. tak skal I have alle sammen for de pæne kommentarer.

    SvarSlet
  17. Det er utrolig smukt, sikke et stort arbejde.

    SvarSlet
  18. Virkelig smukt sjal. Skønne farver.

    Jeg drømmer også om sådan et - engang :-)

    SvarSlet
  19. Superflot !! Forstår godt du er glad for det.

    SvarSlet
  20. Wunderschön!!! Toll gestrickt!!
    Liebe Grüße
    Sabine aus Deutschland!!

    SvarSlet