Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

mandag den 10. januar 2011

I tøvejrets tegn

Fuglefoder til havens fugle

Nu går det den rigtige vej - der kommer flere og flere lyse timer, sneen er næsten væk og vejene er atter tilgængelige herude på landet. Jeg egner mig ikke rigtig til den her vintertid. Sne har det med at ligge lidt i vejen hele tiden, og jeg fryser. Jeg tror også de små fugle i haven fryser deres fødder, mens de med rumlende tomme mave leder efter mad. Så må jeg jo i gang med det helt store gastronomiske værk, så der kan diskes op med noget lækkert på foderbrættene. 

Det går fremad med strikkeriet. Jeg har strikket begge ærmer og sat dem sammen med det store stykke. Nu mangler jeg ”kun” bærestykket med det bøvlede mønster, og så skal halsen lige laves, og vupti vupti så er jeg færdig.

Alt imens jeg så sidder her og strikker, springer tanker og fantasi videre ud i mulighedernes uendelige strikkeverden. Hvad skal jeg strikke næste gang? Hmm - strømper, en kjole, et sjal......Uha det er svært :-)

Sideløbende hygger jeg mig med at lave en taske i patchwork. Her går det til gengæld langsomt fremad. Garn og pinde har tydeligvis større protering end stof, nål og tråd. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar