Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

fredag den 14. januar 2011

Nyt garn

I dag gik turen så til Vejle – og det i sig selv er jo noget af en bedrift. Jeg kan absolut ikke lide at køre rundt i Vejle, og jeg bruger alt energi på at overskue parkeringsmulighederne, inden jeg overhovedet er kørt hjemmefra. Jeg er altid sikker på, at jeg kommer til at køre forkert, og at jeg overser en eller anden hvid streg på vejen, der har noget trafikmæssig betydning. Og underligt nok ender det altid med, at jeg faktisk finder Vejle, overholder alle gældende færdselsregler (mig bekendt!!), og jeg finder en parkeringsplads.

Garnheksen kunne jeg til gengæld sagtens finde, og jeg fik super venlig betjening og vejledning, samt en kop kaffe. Det er simpelhen et fantastisk sted.
Garn til vanter, der skal filtes.
Mere garn til flere vanter, der også skal filtes.
 
strømpegarn
Jow jow og jeg kom hjem med garn til strømper, der skal strikkes og garn  til luffer, der skal filtes. Nu er jagten så igang efter en god opskrift.

Og så købte jeg et opskrifthæfte fra Dale Garn. Jeg havde jo læst på Garn-freak´s blog, at dette vidunder eksisterede :-) - og det er virkelig fyldt med lækkerier. Jeg skal nu overveje, om jeg kan strikke kjolen eller måske trøjen, eller om jeg lige skal have nogle strikkeår på bagen først. Der skal også hækles lidt, og det er også ved at være 3-årtier siden, jeg har betjent en hæklenål...På den anden side skal man jo ikke lade sig slå ud af sådan nogle detaljer

Og så er det weekend, jeg har fri og det meste af sneen er ved at være væk :-) - jeg tror, jeg vil starte med at strikke mig et par strømper.

2 kommentarer:

  1. Rigtig god strikkefornøjelse og friweekend til dig. Vi kommer vist til at tilbringe weekenden med de samme fornøjelser: strømpestrik med det uundværlige tilbehør: kaffe!!!! Måske skulle vi bare danne en strikke-kaffe-klub?

    SvarSlet
  2. Jeg er altid klar på kaffe og strikkeklub :-)

    SvarSlet