Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

torsdag den 24. marts 2011

Skønne skønne dage!

Sikke nogle dejlig varm forårsdage, vi har haft på det sidste, og jeg har en uges ferie. Det er da lige til at komme i det muntre hjørne af :-)

Jeg er begyndt at strikke mig en kortærmet bluse fra Dale, og det går faktisk rigtig godt, efter naturligvis at måtte have trævlet hulmønster op 2 gange. Dejligt at strikke noget med lidt afveksling i farver, mønster og strikketeknik. 

I morgen kommer min gode veninde og så skal vi sammen på Håndarbejdsmesse i Middelfart. Og her er der jo fristelser i rå mængder. Jeg skal nok øve mig i at begrænse mig (i tilfælde af, at min søde mand, læser med). Det bliver sjovt, og det er ved at være længe siden, jeg har set min veninde (vi er nu i jævnlig telefonisk kontakt af længere varighed)

På lørdag går turen til Barcelona, så det bliver nok småt med strikkeriet den næste uge.  Til gengæld glæder jeg mig til at få nogle skønne spanske oplevelser med min familie :-)

7 kommentarer:

  1. Dejlige farver du har til din bluse
    Rigtig god tur både til Messe og til Barcelona

    SvarSlet
  2. Hvor ser den sommerbluse bare god ud. Skønne farver. God tur tul både håndarbejdsmesse og til Barcelona.

    SvarSlet
  3. Rigtig god tur til både Middelfart og Barcelona er det Lerke fra Dalegarn du strikker med.....og kan du oplyse mig om pris pr. nøgle for Lærke og Falk og hvilken en du af de to garner du synes er bedst.....garnheksen har jo desværre ikke nogen side man kan se dette på........håbe du har tid !!!

    kh Jane

    SvarSlet
  4. Hej susanne, den er super flot din bluse , den kan jeg heller ikke leve uden .... tror det bliver den der kommer på pindene når Hannes kjole er færdig ;-)
    Uhmmm ferie :-) skønt , ønsker jer en super tur :-)
    God weekend
    Kh. Birthe

    SvarSlet
  5. Tak skal I alle have - glæder mig til at opleve Barcelona :-)

    Hej Jane! Jeg mener at give 37 kr. for Lerke og Falk. Jeg kan klart bedst lide at strikke i Falk, der er uld og i meget smukke farver. Lerke er bomuld/marinould, og er mere blød, og lidt mere mat i farverne, syntes jeg. Tror det er en smagssag, men jeg er til Falk. garnerne løber omkring 106 - 116 meter pr. 50 gram.

    SvarSlet
  6. Uhh, hvor dejligt med en tur til Barcelona - kan anbefale en lille garnbutik "All you knit is love", de har det skønneste Malabrigo garn ;-)

    SvarSlet
  7. Tusind tak Susanne det var pænt af dig at tage dig til til at svare...endnu engang god ferie.
    kh jane

    SvarSlet