Lidt om mig

Mit billede
Jeg (Susanne) er en årgang 66, og så er jeg gift med min søde Arne. Sammen bor vi i landlige omgivelser mellem Fredericia og Vejle. Jeg er mor til en voksen søn - der forlængst er fløjet fra reden. Til dagligt arbejder jeg inden for socialpsykiatrien i Kolding. Fritiden går med at istandsætte vores gamle hus fra 1865. Jeg elsker sommeren, hvor haven, drivhuset og kryderurterne optager mig. Og så kan jeg lide at lave god mad. Om vinteren strikker, læser bøger og afsøger nettet for forskellige kreative indslag, jeg kan fordrive den mørke tid med. Og så bruger jeg bunker af tid på vores hunde: Kenzo, vores labrador retriever og Bella, vores flatcoated retriever.

fredag den 6. maj 2011

Ribsekjole

En pakke - igen
Jow jow
nu med ny lækker mobil
Så kom posten sørme med endnu en pakke. Vi taler jo om en sand gaveregn, der tilfalder  matriklen for tiden. Pakken var dog ikke adresseret til mig (!!!!), men til Arne (min søde mand). Jeg var nu rimelig klar på, at noget af det, der var i den, var til mig. Uha den laaaaaaange ventetid. Jeg ventede pænt på, at han kom hjem fra arbejde, så han kunne åbne den (det var jo hans navn, der stod på pakken). Kigge på pakken og kigge på klokken, der endelig til sidst blev 17. Ind ad døren kom han, åbnede vidunderet og udløste spændingen. Og traa-da-daahh - der lå min nye smarte længe ventede HTC mobil (og noget gadget-tam-tam til Arne). Sådan en fed mobil indeholder jo underholdning til rigtig mange timer.
Endnu en kjole fra Dale Design

Kjolen fra Dale er blevet færdig. Jeg er faktisk godt tilfreds med den (selv om den tydeligvis ikke kan udviske bulen midt på maven). Den er strikke på pind 4  i Rasmilla´s lækre ynglingsgarn. Jeg har brugt 7 1/4 nøgle garn (6 i ribs og 1 i brunt og meget lidt grå og lyserød). Jeg har strikket den med dobbelttråd. Der har været lidt hæklearbejde - hvilket jeg syntes er rigtig hyggeligt. Det har faktisk været en rigtig godt hæfte fra Dale denne gang (det var det nu også sidste gang). Jeg har lavet 2 1/2 projekt fra det, og jeg har planer om også at lave en sweater derfra.

9 kommentarer:

  1. LÆKKER KJOLE!!! Og hold op, du har strikket i turbotempo! Med den fart kan du jo hurtigt få skiftet hele garderoben ud til hjemmestrikket!

    Håber du bliver glad for din nye mobil, kære teknikfreak :-)
    Din "gamle" mobil har du også haft omkring et år, ikk`? Klart den trængte til at blive skiftet ud.....

    SvarSlet
  2. WoW hvor er den skøn kjolen , du ser s.... godt ud :-) Jeg er også temmelig vild med den model og har den også på ønskelisten ... Lidt sjovt at se at vi er vild med de samme dale modeller :-) Suk der er mange lækre .....
    Du er bare en hurtig strikker , Susanne :-)
    God weekend :-)
    Fed Mobil :-)

    SvarSlet
  3. Hvis du nogen sinde siger at du er en langsom strikker igen, så kommer jeg og stikke dig :) Du har jo det ene projekt færdigt efter det andet.
    Den er bare blevet flot. Farven er også god. Modellen inden i, er bare perfekt til kjolen, mave eller ej.

    Du bliver glad for din nye mobil, mor her har haft den et par måneder nu, og aner faktisk ikke hvordan jeg har kunnet leve foruden.

    God week-end

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Der er kun et at sige: Den er super skøn, og flot effekt med de hæklede partier. Den bliver du glad ved:-)

    SvarSlet
  5. Kjolen er skøn og farven klæder dig rigtig godt. Dale garn har nogen skønne opskrifter.

    SvarSlet
  6. Superflot kjole og du kan bære farven.
    Dine kreationer fra Dale er vildt flotte og du fik lokket mig lidt i fordærv ;-D. Kom lige til at bestille materialer til den lange trøje, dog i andre farver end på originalen. Glæder mig til at se din trøje færdig.
    God Week-end.

    SvarSlet
  7. jeg synes det er en fantastisk farve og en superfin kjole - jeg skal vist have kigget lidt på de dale-hæfter :-)

    SvarSlet
  8. TAK skal I alle have for de meget pæne ord.

    Lea og Lis: det er en SKØØØØN mobil. Jeg elsker den slags legetøj

    Birthe - Vi har da bare supergod smag.

    Nete - glæder mig at du er lokket i fordærv :-) - jeg har også valgt andre farver til min trøje, end dem, fra opskriften :-)

    SvarSlet
  9. Hvor er det er flot kjole og så smuk den er til dig :-) Lækker TLF du har fået :-)
    God weekend

    SvarSlet